åtabak å oppné

Ja inte var det igår man gjorde ett inlägg här inte.

Ibland är ambitionen större och yvigare än vad prestationen förmår. Det är lite pekoralt.

Jag har under sex månader jobbat som traktplanerare åt SCA Skog i Ångermanland, distrikt Sollefteå.
Har fräsmt uppehållit mig kring Storsjön i höjd med Näsåker, Grundtjärn är en by som ligger nära sjön.

Det har i mitt tycke varit en förbaskat varm sommar, det har varit gott om myggen åxå. Var som värste afrokrullfrillan med myggsvärmar ibland. Det var nästan eg förrns temperaturen sjönk under 15 grader det blev skönt. Riktigt behagligt blev det när det närmare sig nollan.

Jag hyrde (till på lördag) en lägenhet som inte var mycket för världen..

Det första intrycket av lägenheten var faktiskt ett doftminne från min Farestaskolan där jag gick årskurs 1-3, vi killar var tvugna att gå ut för att gå in på toaletten, nere i källaren, lite halvkallt och en svag doft av urin.. Eller kanske ska mer tanken gå till nån offentlig toalett i en källare där någon rökare just varit in.. Det luktade nämligen lite herrtoalett och tobak. Karln som bodde här innan mig var en rökare och säkert lite av en smygalkis..

Allt eller iaf 90% av det som eg skulle vara vitt hade en svagt fet gulaktig hinna över sig..
Jag och Marie tvättade det mesta, gjorde av med säkert två klorinflaskor på att få det någorlunda sanerat..

Märkena på väggarna gjorde det väldigt enkelt att säkerställa vad herr Asplund haft för möblering, där det var ljusare hade nåt stått emot väggen. Som optiska subtila avtryck ur en annan persons vardag.

Det som var anmärkningsvärt angående herr Asplund som bodde här innan jag är att han kände en person i Örnsköldsvik, det var en kusin åt han som hette Tjällman. Det intressanta med det är att den Tjällman Anders är att han är min mors granne. Det skrattade vi lite åt, slumpen eller chansen att det skulle hända var ju lite speciell procentsats på.

Idag kommer Marie och Spencer (voff voff) hit igen. Blir alltid lite roligare när de kommer hit, har väl inga problem med att vara ensamen men delad glädje är dubbel glädje.

Fast så värst kul blir det nog inte. Jag ska flytta härifrån.

Var lite kymigt att bo här men den här lägenheten har ett par goda sidor:

- Egen ingång
- På baksidan huset, blev svalt på sommaren och inte lika mkt spring.
- En enda granne och det enda jag hört från henne är att det är nån som går.

Japp, jag har börjat gilla den här lägenheten. Hade jag tänkt bo här en längre tid hade jag mest troligt målat om, hyresvärden gav mig i princip fria tyglar då lägenheten ska renoveras om efter jag flyttat ut.

En liten fristad som är lugn och skön, någorlunda trivsam och inte alls så dyr heller.. Han sänkte priset nästan 300 i månaden..

Nåväl. Så mycket att göra men jag vet inte vars jag ska börja rota nånstans.. Allt ska ut, men vars börjar man? Tvättmaskinen går iallafall nu. Det är förövrigt dörren bredvid min =P
Tvättmaskinen tar bra precis två timmar och tio minuter på sig att bli klar. tur man kan boka tvättid från kl 7 - 23 =P

Sen blir det hem till Mor min igen. Om jag har lite tur kanske Adecco behöver lite montörer till Eltech, AQ Elautomatik, Sanmina (usch) eller Hägglunds. Vore lite trist att komma tillbaka till Sanmina bara )= De andra är riktigt bra företag (=

Diska.. jag kanske ska ta och diska. Japp, det är ju ett branå stort ä berg som väntar på min uppmärksamhet, har undvikt att ta ögonkontakt med det i över en vecka nu..

Såå,

pip, tut, falurut
Träsleven loggar ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback