Nu blirnä myttje englesiska!

"Everyone has an angel. A guardian that watches over them. But we can't know what form they'll take.

One day old man, the next day little girl.

But don't let appearances fool you. They can be as fierce as any dragon. Yet they're not here to fight out battles, but to whisper from our heart, reminding that it's us, it's every one of us, that holds the power over the worlds we create.

We can deny our angels exist. Convince ourselves they can't be real.

But they show up anyway. In strange places. And at strange times. Then can speak through any character we can imagine. They'll shout through demons if they have to- daring us, challenging us to fight."

Jag såg just (det här är på svenska) klart på
Sucker Punch. Grym film! Visuell nåt förbannat! Liiiite väl overklig-övervåldsam men det var bara snyggt (= Skön musik också! (=

Det som står här ovan var inledningen till filmen. Jag tyckte det var rätt fint. Lite tänkvärt.

Slutklämmen lät såhär:

"Who Honors those we love for the very life we live?

Who sends monsters to kill us...and at the same time sings that we'll never die?

Who teaches us what's real...and how to laugh at lies? Who decides why we live and what we'll die to defend?

Who chains us...and who holds the key that can set us free? It's you. You have all the weapons you need.

Now fight!"

Mycket engelska att plöja igenom (nu är det svenska igen) men det är tänkvärt.

Projekt utklädnad.

Vad kan man göra med:

  • en svart huvtröja,
  • en tshirt,
  • lite m/59:or som ev tygsupport
  • ett gäng sockar
  • en keps
  • lite färg?
Svar: Jag vet inte. Vi får se =P

"roliga historier"


Du sitter bakom ratten i en bil och håller en konstant hastighet. På din vänstra sida har du en avgrund.


På din högra sida har du en brandbil och den håller samma hastighet som du.

Framför dig springer en gris, som är större än din bil. En helikopter förföljer dig i markhöjd bakom bilen.

Både helikoptern och grisen håller samma hastighet som du. Hur ska du göra för att stanna?



Stig ur bilen, gå ner från karusellen och lämna plats åt någon yngre!


----------------------------------------------------------------------------------------------


"Elsa säger till sin man:
- Jag kan inte starta bilen men jag vet vad som är problemet. Det är vatten i förgasaren.
- Hur kan du veta det? sa hennes man, du som inte ens vet skillnaden på en förgasare och ett luftfilter.
- Jag vet att det är vatten i förgasaren! envisas Elsa.
- Jaha, ja få väl ta mej en titt på bilen då. Var är den?
- Den ligger i ån, på andra sidan vägen."

kvällen efter dagen


Jag stänger dörren bakom mig, tar ett par lätta steg nedför brokvisten.
Jag ser mig omkring och tar ett djupt andetag, den kalla friska luften fylla mina lungor.

De vintervita vyerna får min hjärna att producera lyckoämnen.
Den friska luften ger mig kraft att tänka klart.

Jag andas ut och kondensen blir till ett litet moln. Ett lyckligt fritt litet moln,
ett sånt som bara kan existera när det är kallt ute.
Knarret under skorna ger näring till min själ och ger mig goda minnen.

Det är nu först jag lever, det är här jag vill vara.

Ja, det är en repris.

Lekis + diverse

Hittade en massa gamla bilder idag..

Här är när jag gick i lekis. Gissa vilken av de här glada skitarna som är jag?



Sen här sitter det en cooling och vill visa upp sin häftiga tröja. Att han hamnar bredvid två klämkäcka jättejättejätteglada individer gör att han ser liite bister ut. Men han är cool. Det är vad han/jag är:




Sista bilden blir på nåt helt oväntat. eller nja. Jo. Lite iallafall..

Kaya hade långhårä å flätern, Jag å Ida fick låna lite av det:






My name is... NEO!

"I'm going to show these people what you don't want them to see. I'm going to show them a world without you. A world without rules and controls, without borders or boundaries. A world where anything is possible." Neo

Första bilden på länge..

Nu när jag klurat ut hur man lägger upp bilder ska jag försöka vara duktigare med det.

En bild säger mer än 1000 ord säger man. Men ibland vetefan om det är sant alltså =P

Nåväl. sista bilden för idag. Den är den första bilden jag knäppt efter flera månaders fototorka..

Håll till godo:


Kol från en kolbotten

Kol

Prima kol fortfarande. Prima kol till grillen på sommarn!

_Men_ de är ofta skyddade, man får inte krafsa bäst fanken man vill i dem.

Naturvårdsbränning.

eld







Testar storlek




Bränning

Såhär kan det se ut på morgonen efter att elden dragit förbi.

meeen

Meeeen sluta då!

"Sluta nu grabben!"

Tss, den där går jag inte på!

Nejdu. Den där går jag inte på igen. Lägg av nu, knäpp inge mer kort på mig..

"Men slutopp! Jag vänder mig inte om. sluta knäpp kort nu grabben."

En bild!



Ja det var inte igår en bild kom upp här. Så här är en bild som ser ut som månsken men njaa, jag har manipulerat den lite (= Det var dock nästan sådär förbaskad ljust ute på nätterna ett tag! (=

fakta

Avdelningen "Jätteintressant fakta" meddelar stolt att:

Träsleven just bytte tid för frisörn.

Så det blir inte 2 mars kl 11:15 utan 22 mars kl 11:15.

Slut på meddelandet. *över och ut*