Svammel

I en discokula speglas en människa,
alla små speglar ger sin del,
vissa mer eller mindre verkliga än den andra.
Alla brister och fördelar synas i fogen ur många små vinklar,
de undersöks, vägs och blandas ihop.
Ur denna process kommer verkligheten fram
och där står mycket riktigt en människa
- i speglingen av en discokula.

En vecka offline

"En vecka offline?, det kommer inte att göra nån skilnad på den här bloggen direkt" tänker du. Nej, det gör det nog inte heller. Men utanför bloggen. I den sk verkligheten kommer det dock att märkas. Färre kramar och ett minskat te-intag bla.

Jag får hälsa på en poolare igen vilket känns bra.
Kanske ger mig på ett telefonköp åxå. Vi får se.

Göteborg den här helgen, "innanför" göteborg under veckan och kanske Linköping nästa helg. Vi får se hur det far som..

Nä nu ska jag fortsätta packa.

Klockan 20:58 går tåget och kommer fram runt 10:52 imorgon.

Adios Amöbas!

//Träsleven

Uss

Idag är det en skitdag.

Först fastnade jag halva natten på ett forum
där två killar dubbelturbokonverterade en V12:a, en motor med 12 cylindrar that is.

Det började med att jag inte riktigt ville lägga mig. Skulle bara titta på blocket om jag hittade nån bössa eller kanske nån skoter.

Då hittade jag den ultimata skotern, en skoter som jag hört talats om sen jag var liten men aldrig fått se nån.. Hittade forum och några hemsidor dedikerade till denna underbart konstiga manick som heter LARVEN.

På ett forum där hittade jag även de här två killarna som enligt metoden KISS - Keep it stupid simple - skulle ge sig på att turbokonvertera en gammal bmw som ändå bara rök å mådde dåligt.. Det blev lite som en god bok som man inte vill lägga ifrån sig.. Jag läste alla 523 inlägg som de 27 sidorna innehöll.

De sidorna spände från 26 Juli 2005 - 11 oktober 2009.. Jag blev fast som i dröm.. Fascinerad över hur vissa äger sån kunskap som fascinerar mig. Det var som att de löste allt. De mekade isär hela motorn själva och inget problem var för stort.. Kunskap kan fascinera mig ibland.

Sen när jag äntligen kom i säng runt 4 så började axeln hålla på göra sig påmind under natten, precis som första veckan )=

Sen ställde jag klockan på typ 9:30, snoozade bara en gång tyckte jag men klockan var nästan 11 innan jag kom upp.

Då dog telefon dessutom.. Jag får inte igång den heller. Eller igång å igång. Den startar och lyser men det händer inget...

Så nu måste jag använda gammtelefon. Den har inte alla gamla nummer å jag kan inte få över dem då "nytelefon" inte går igång..

Dagens I-landsproblem är alltså att om jag får ett sms eller nån ringer så vet jag inte vem det är för det där sköter telefon min. Det påminner mig om min första mobil för 10 år sen.. Den hade nummerpresentatör men sade inte vems numret var. Då var man tvungen att hålla numren i huvudet. Då höll man väl kanske 20 mobilnummer å hemnummer i huvudet. Vissa nummer från den tiden sitter fortfarande kvar. Andra är förlorade för alltid.

Sen så är det ju en tenta imorgon. Blä. Uss.

Sen har snön regnat bort åxå. Uss. Blä.

ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

Brööl

Jag gjorde en rörelse igår jag nog inte skulle ha gjort..

Det är två veckor efter nyckelbensbrottet. Jag har skött mig så gott jag kan. Ibland är det förhållandevis lätt att helt glömma att man har brutit nyckelbenet..

Igår knäppte det till.. Nej inte knäppte, mer som kraschade. Känner en "smärta" i axeln jag hade första veckan.. Bajs!! Jag är alltså mest troligt tillbaka på ruta ett. Grattis Anders. *spontan applåd*


Sen en sak till..

Vem i helvete är det som har trimmat alla jävla klockor?

Tiden går ju alldeles för fort. Halva fucking November har ju passerat och framförallt har senaste veckan gått åt helvette för fort.. Kan vara att jag har en tenta på onsdag och att jag känner att jag verkligen inte har läst på allt tillräckligt men det har verkligen gått fort senaste veckan..

Vad som är värst är att när november passerat kommer December.
Då går jag i skolan nästan bara halva månaden.
Sen halva Januari på det å vips måste jag flytta ned till Skinnskatteberg igen.. Något som framkallar en hel del Ågren..

Jag trivs väldigt bra i Umeå. Geffla skit att måsta flytta härifrån..

)=!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Karin Boye


  Ja visst gör det ont
Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
och det som stänger.

Ja nog är det svårt när droppar faller.
Skälvande av ängslan tungt de hänger,
klamrar sig vid kvisten, sväller, glider -
tyngden drar dem neråt, hur de klänger.
Svårt att vara oviss, rädd och delad,
svårt att känna djupet dra och kalla,
ändå sitta kvar och bara darra -
svårt att vilja stanna
och vilja falla.

Då, när det är värst och inget hjälper,
Brister som i jubel trädets knoppar.
Då, när ingen rädsla längre håller,
faller i ett glitter kvistens droppar
glömmer att de skrämdes av det nya
glömmer att de ängslades för färden -
känner en sekund sin största trygghet,
vilar i den tillit
som skapar världen.

rubrik?

Jag är fruktansvärt skitkass på att blogga.

Sitter vid datorn alldeles för mkt men anser mig inte ha nåt vettigt att blogga om. Så den aktiviteten uteblir alldeles..

Nyckelbenet har börjat växa ihop. Domen i måndags gjorde gällande att det inte blir nån häftigare aktvivtet förrns i februari. Bajjbajj toppfågeljakt på skidor.. Bajjbajj bugg-turerna jag lärde mig nyss.. Babajj arrividerci och adjö!

Sömnen är ett projekt. Om min vänsterarm kunde sluta fäkta när jag sover skulle det nog läka fortare.


Jag hade förresten shorts på mig idag. nollgradigt - nån minusgrad var inte så farligt ändå. Men va mkt folk som hade käka glo-puddingen! Jösses amöba alltså! "- Eyes up here hörrö"

Jag har på några veckor druckit mer te än jag gjort i hela min livstid. Seriöst. Men det finns visst te som är gott åxå. Min idé idag om att "råka" he i vaniljsocker föll inte i god jord hos en teälskare som vars hjärta föll i hetvattengrytan när jag kastade ur mig min idé.

Jag får INTE glömma bort min tvätt-tid imorgon kl 7. får inte. Inte får? Getabock! (=

Nä men dåseså.. satte atte..

Pip och tut, det här är träsleven som loggar ut!

Stilleståndsdagen

Klockan elva, den efte dagen i den elfte månaden år 1918 tystnade vapnen i Första Världskriget.

Den här dagen hyllar vi dem som dog under kriget och ger dem en tyst minut.

Två droppar

Det var en gång två droppar som träffades.
De bestämde sig för att falla försiktigt och långsamt, hand i hand.