Droppjävlar

Tog mig friheten att i grinigheten krydda upp Karin Boyes "ja visst gör det ont"

Håll till godo:

Ja visst fan gör det ont när knoppjävlar brister.
Varför i glödheta helvette skulle annars den jävla våren tveka?
Varför skulle all vår jävulskt heta längtan
bindas i det frusna satans bitterbleka?
Höljet var ju för helvette knoppen hela vintern.
Vad är det för jävla nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppjävlar brister,
ont för det fanskap som växer
och det helvette som stänger.
Ja men satan, nog är det fan svårt när droppjävlar faller.
Skälvande av helvetisk ängslan tungt de hänger,
klamrar sig vid kvistjäveln, sväller, glider -
tyngden drar dem likt förbannat neråt, hur fan de än klänger.
Jävligt svårt att vara oviss, rädd och förjävulskt delad,
förbannat jävla svårt att känna djupet dra och kalla,
ändå likt förbannat sitta kvar och bara darra -
svårt att vilja stanna (för helvette)
och vilja falla (för fan).

Då, när det är värst och inget helvette hjälper,
Brister som i nåt satans jubel trädets fucking knoppjävlar.
Då, när ingen jävla rädsla längre håller,
faller i ett satans glitter kvistens förbannade droppjävlar
glömmer att de skrämdes av det nya helvettet
glömmer att de ängslades för den jävla färden -
känner en sekundjävel sin största trygghet,
vilar i den satans tillit
som skapar den här förbannade jävla världen.



o-O

Träåsleven är frustrerad. Lite grinig åxå. Han som aldrig blir långrandig i samtal har haft ett samtal där han var såå långrandigt att man skulle kunnat göra 14 000 skjortor av det. Om han vart ett tyg alltså. Men en träslev kan aldrig bli ett tyg. Samlar man på träslevar så kan de bli ett otyg iofs. Hmm /:

Jag gillar inte tidsomställningar. Måste vart det som gjort det. Att Träsleven blev långrandig that is. Det och anledningen till att han pratar om sig i tredje person singular.

Över och ut,
och nån som heter Knut.

Snö-is

dsc01542 (MMS)

Snö-is


SMS-inlägg

dsc01475 (MMS)


bablipp

Satte dit nya fliplock på kikarsiktet igår. Blev riktigt snyggt.
Kostade lite men det var det värt (=

Dessvärre var jag tvungen att ta lös kikarsiktet för å kunn he dit det. Så jag var på skjutbanan idag å sköt lite.
Dessvärre igen så var pipan smutsig. Så precisionen var inte alls där. Jag tror precisionen håller i sig i ungefär fem skott. Bara idag sköt jag ju sex skott..

Nåväl, den går nog som den ska =P På en älg kan det få skeka ett par centimeter och det gör just inte nåt. Värre när man jagar fågel..

Blir lite älgjakt imorgon lördag och eftersom det var älgjakt förra lördagen åxå så ärä styckning på söndag. Kommer bli kallt. Kallt kött är riktigt kallt att hålla på med.

Nåväl. Nog om detta.

pip och tut, träsleven loggar ut!

jää

Lustigt att missa en buss kan vara det bästa jag gjort på läänge (=

emm y äss.

Kan en överdos av något jättebra vara dåligt?

Jag fick en överdos av något jättebra idag/igår.

This could be a good thing! (=

Status Quo

Intet nytt från Västfronten!
Eller mer bibliskt: "Intet nytt under solen"

Senaste inlägget var i Juli. Nu är det plötsligt oktober..

Vad har hänt sen förut? Förvånandsvärt lite.

Jag fick besök i Augusti eller vad det var, bodde lite primitivt i en koja utan ström mitt i skogen.
En angenäm tillvaro, det är nyttigt att bo lite "primitivt" ibland, synd bara att vädret var dåligt. Vorde inte så mkt utetid för att plocka bär eller svamp.. Inte för att jag äter svamp men besökaren gör det.

Sen körde Älgjakten igång. Hade jag haft en egen bil hade jag formligen bott i skogen i höst.. Blev några veckor i rad iaf. Sen nu mest helg-jakt.

Brorsans lill-Norrbottenspets har vi skjutit en Orre för. Det är svårt att jaga in en liten valp när man inte hittar åt nån fågel och det ska ju finnnas gott om fågel iår..

Jag sköt en Tjäder i söndags. Ska ta ur den idag. Nu efter att jag är klar med det här.. Det var tio år sen sist jag sköt en tjäder..

Har upptäckt tjusningen med att vara hundförare. Det tog många år men nu inser jag att jag skulle ha släppt garden redan för tio år sen.. Vi hade iofs ingen hund då, hmm. Jo. Vi hade Japp. En übersnäll Jämthund som var närmare 70 (68) cm i mankhöjd. .

Men ja, nu när jag insett tjusningen med att vara hundförare på Älgjakten så är hunn 9,5 år.. Han haltar på vänster framtass efter varje längre jaktpass.. Så han kanske måste gå i pension nästa år..
Vem ska ta på sig att skaffa en valp? Föda upp den? Återigen min vanliga "tur" som spökar..

Vad det gäller skolan har det inte hänt nåt sen i somras..

Har i omgångar försökt få tag på handledaren under sommaren men det har gått sådär..

Nu har jag bestämt mig för att göra nåt åt det och när jag fick tag på karln igår så var han i Amerika. Föreläste på Yale's skogliga del eller vad det var... Jaja.


Hoppfullhet om framtiden: 1 - - - x - - - - 10
Glad: 1 - - - 5 - - x - 10
Lycklig: 1 - x - 5 - - - - 10