Cyanide&Happiness - Waiting for the bus


Surr

Surrade lite med en gammal kompis på msn

"Ninjapäron säger:
Nu skrämmer du mig.
Du.
Av ren nyfikenhet.
Hur skulle du beskriva mig?

Hevelin säger:
Du är en flamsig jobbig typ som agerar som om du överdoserat en massa gladpiller.
Fint va?

Ninjapäron säger:
Det är nog den geneme uppfattningen innan man lär känna mig =P
Du borde känna mig rätt väl c(= Jag har inte förändrats så mkt på tre år.

Hevelin säger:
Hahahahaha
Okej, allvarligt då...

Ninjapäron säger:

Försök.

Hevelin säger:
Du är en omtänksam och snäll typ som gillar att göra folk glada och få dom att skratta. Du är blyg men samtidigt är det sociala viktigt. Du är nördig vad gäller sånt du fattat intresse för. Du är lustig.

Ninjapäron säger:
Du känner mig verkligen (= Vad glad jag blir (=
Jag ÄR verkligen nördig för det jag fattat intresse för (=

Hevelin säger:

(=

Ninjapäron säger:
Satan. Du läser mig som en bok (=

Hevelin säger:
Jamen det finns väl mer därunder också!
Det där var bara en kort novell.
Hela boken kan jag icket."

Imorgon blir det sovmorgon. Nio timmar sömn - here I come!! (=

Pip å tut falurut,
det här är träsleven som signar ut!

Upp som en sol, ned som en blåval III

I går var jag på gott humör, jaghade vart å druckit lite te å tittat på tv hos en kompis, jag var dyngless och ville bara kasta mig i sängen och dö bort ett par timmar..

DÅ!!

Då blev det klart för mig att den dagen var den sista dagen för ett gäng olika uppgifter som skulle lämnas in till ena distanskursen..

FÖRBANNADE HELVETTE!!


Ja det var ju att försöka koncentrera sig - något som går lagomt bra när man vart vaken i 16 timmar och ligger minus på sömnkontot några dagar i rad )=

Så jag nötte på å allt såg som ut som att jag skullle lyckas till tolv.. Då upptäckte jag att det var en bajsgrej till också

)=


Nåväl, jag försökte då hitta en vetenskaplig artikel om något som jag fann intressant vad det gäller Skogsbränslen/biobränslen.. Jag hittade ingen veten-jävla-skaplig artikel utan tog en som fick duga.. Gjorde en supersämst reflektion över den och skickade in. Då var uret fem på morgonen..

Så jag försov mig naturligtvis när det var obligatoriskt på kursen..
--------------- --------------------- --------------------- -------------------- ---------- - - - - -- -  -- - ---  --  -- - - -- - --
Men se! Vad skådar mitt öga? Vad är där i fjärran om inte ett ljus! Ett hopp! Nej. Det var det inte. Men det var Spotify iallafall.

Spotify är rätt bra för det finns ju mkt musik.

Spotify är rätt dåligt för det finns ju så mkt musik.

Inte lätt att leva i landet Lagom c(=

Nä men det är bra det finns mkt musik, men har man nästan beslutsångest så vet man att här kommer man sitta länge och försöka hitta lite olika låtar och då medans man gör det så borde man nog ha gjort nåt annat. =P

Men saat..

Men jag måste ju lätt vara den sämsta människan i Sverige!

Jag har svårt att säga nej ibland. Men jag tycks vara totalt geffla oförmögen att yttra något ord som överhuvudtaget kan liknas med ett nekande.

En tjej ringde idag, jag hade lyckats skjuta upp det i en vecka iaf. Jag började med en inställning som var emot allt hon sade men sen blev mdet mer att jag tänkte att "kanske jag gör av med rätt mkt pengar på refillkortet ändå?" Så jag tackade ja till nåt sorts billligt abonnemang.

Det är ju inte första gången det händer; Jag har sagt ja typ tre gånger men varenda gång har jag använt mig utav ångertiden på 14 dagar och ringt den 13:e eller kanske den 14:e dagen och sagt "-Nej, det här är inget för mig". Hur det ska gå den här gången vet jag inte..

Grejjen är att jag haft samma nummer i elva år nu. Det har alltid varit Telia Refill. Jag vet ingen annan värld. Det gör mig lite vilsen att hoppa på nåt som är precis tväremot det man vant sig med.

Nu är bara frågan om jag gjort nåt bra eller dåligt.

*förvirrad träslev*

Regn

Likt regnets smattrande på fönsterblecket annonserar sin ankomst - och därmed kommande tider - påminner minnen om platser, markörer, i historien.

Minnen från tider där allt var bra, då varken ågren över framtiden eller prestationspressen var uppfunnen.

En tid präglad av blå naiva ögon, en bohemromantiskt tid i ett liv i nuet och en tro på att framtiden kanske fanns ändå..

Sprattgok!

bläääääääää

Jag gillar inte när inlägg inte kommer med!!!!

Aja skriver väl om det då....

En sprattgok är en liten fågel som flyger mellan raderna och ater upp prickarna på å ä ö. Inte nog med det utan den släppër även ned dem där män mïnst änår det.

Jag är på jakt efter ett gammalt barnprogram. Det är inte en serie vad jag minns..

Det är tecknat.
Det handlar om en man - klädd i hatt och trenchcoat tror jag - med en tam fisk. Fisken har på nåt sätt vant sig med att andas luft. Han har fisken i kopplel, jag tror den skäller ut en hund eller om det är en tant..
Jag tror det slutar med att fisken drunknar i en vattenpöl och mannen kan inte rädda fisken.

Jag har spenderat senaste två timmarna till att försöka hitta den på nåt forum med går bet gång på gång. Vet att jag såg det på 80-talet när jag var liten men måste vart gjort på 60-70talet då han hade hatt..

Nä nu ska jag nog ta å lägga mig istället. Ska fundera på saken lite.

Simma lugnt!

Roger in Roger ut

Det här är träsleven som loggar ut.

Vov.

Det är svårt att lära gamla hundar att sitta.

Danskurs..

Jag borde väl nämna att jag gick en danskurs här den här tiden på året.

Det var en intensivbuggkurs, fredag 16-21, lördag 9-17.

Den utvecklingen det var på folk från en dag till en annan är ju rent sjukt (= Ena dagen jätteöverkokt spaghetti till armar, andra dagen exakt prefekt al dente.. Muy bene! (vad nu det betyder, OM det betyder nåt)

Den här danskursen fick mig bli totalt hookad på gamm-storbandsmusik'n. Inte för att det är till sånhär musik som det vanligtvis dansas bugg utan snarare Lindy hop eller nåt sånt. Eller ja, jag vet inte =P Vet bara att det är bra träning att dansa till lite långsammare låtar.

Ska se om jag lyckas bädda in den som fastnade som värst =P

Nåväl.

Det blev alltså styrdans för hela slanten. Det är bra, för det ska ju vara värt de där 320kr som det gick på =P
Det var det! Lätt! =P

En kompis ville gå en intensivkurs i Lindy hop (
http://www.swingum.se/helgkurser.html) eller om det var.. Jag offrar mig om hon inte hittar någon annan =P

Mer då?

Jo bileländet gick inte igenom besiktingen )= Det är väldigt tråkigt för jag gillade verkligen den där bilen. Nu måste jag ta ur en massa saker ur den där bilen.. En massa billjud bla..

Vad mer?

Jo jag fikade idag med en gammal scoutkompis - Kerstin - idag. Mkt rolig filur det där =P

Sen vorde jag bjudd på te hos en kompis - Susanne - och ja, jag ber om ursäkt för den där låten jag sjöng på:


Diverse

Jag är nog rätt bra ändå.

Jag ställer upp för dem som vars ansikten beslöjats av gråa regnmoln eller vars hjärnkontor plågas av spöken.

Jag är en egoist. En ren egoist. Jag tänker på mig själv mer än andra ibland. Jag mår inte bra när de som hamnat inom den cirkel jag ritat kring mig och mina närmaste inte mår bra. Jag mår således bättre av att ha lättat någons börda.

Ingenting - förutom Ågren - växer sig starkt och gynnas av en negativ självrannsakan.

Ikväll var det en orolig själ som blev lite lugnad:

"Ninjapäron säger:
Man är som "där ute". Har man väl hoppat(s) kan det bli klurigt med landningen. För att tala i klartext vill man ju inte göra sig illa. Man tänker väl sådär för att inte bli sårad eller så antar jag.

------------ säger:
jo, tror det jag med

Ninjapäron säger:
Men det är inte av godo.. Det kan ju som göra att man tvekar på sig själv och den andre.
En negativ självrannsakan gör aldrig någon nytta.

------------ säger:
nä...
fan, du har aldrig funderat på att jobba inom psykiatrien?
du är ju duktig
"

Fan att jag inte minns en vers jag lärde mig ur Bhagavad Gita när jag var liten (jag var nog femton iallafall).. Den hade passat in klockrent här.. Något om ur ".. ur desperationens xxxxx föds dårskap, vanvett och illusion.."

Jag har börjat plugga i Umeå, har plöjt igenom en kurs som hette "Naturvårdsinriktad skogsskötsel", nu går jag en som heter "Skogshistoria", nästa kurs blir "Skogen människan och landskapet" och den sista blir "GIT II". Vi får se hur det far som..