Tentaångest

Japp, den har infunnit sig. Alldeles kass i kistan känner jag mig. Det beror dock på att jag drack kaffe hos en klasskompis =P

Tentan kommer gå käpphäst åt helvette. Detta är min fullständiga åsikt (gillar formuleringen om inte annat).

Det är ljust ute då det kommer lite +-0 snö ute och kanske har kommit 3-4 cm. Hoppas det kommer mkt och sen fryser på, men sån tur har man inte.. Det ska bli plusgrader imorgon *prutt*

Nä nu ska jag kolla uppp vilka papper jag behöv ti på tentan.

Tjrarrååå!

Update

Vad är det för liv jag lever?

Lever jag verkligen?

Vi blev bortklemade under hösten och nu när man har det lite hårt som det ska vara så tycker man det är jobbigt..

Jag förstår ingenting av ekonomin. Verkligen ingenting. Nada. Alla avskrivningar hit å periodiseringar dit..

Jag tror jag är en halvjobbig student, jag frågar om allt. Den här gången hardejag bestämt mig för att det ska inte vara några frågetecken, den här gången skulle jag ge allt, skulle läsa boken, göra uppgifterna, kunna släppa sargen och komma med i spelet totalt.

Men hur ser verkligheten ut?

Jag förstår verkligen ingenting. Bara punkten på frågetecknet ovanför mitt huvud är en meter i diameter..

Jag läser inte kapitlen i boken för jag förstår inget, jag finner boken bara dryg och jobbig, jag läser några sidor bara för att finna att den tidigare nämnda punktens diameter har ökat fem centimeter.

Jag kan inget annat göra än att skratta åt min hopplösa situation..

Jag kan omöjligt komma ifatt det här. Jag kan inte läsa mer än absolut max tio sidor åt gången innan jag tappar sugen (det var en modifierad lögn, det tar bara två sidor så är jag less på boken). Varje kapitel är på minst 10-15 sidor..
Jag kan inte uppgifterna på lektionerna så jag finnner ingen studiero att försöka göra uppgifterna hemma och för var dag som går hamnar jag mer och mer i skiten.

Men jag är inte ensam. Väldigt många tycker det här är svårt. Jag tror nästan 90% skulle kugga om tentan var idag...

Annars då?

Jag har hittat ett ljus i mörkret. Bildligt talat ett ljus i mörkret. Pannlampan. Köpte en pannlampa innan jul och jag har alldeles för sent upptäckt dess potential:

Kvällspromenader, kvällscykelturer men framförallt åka-skidor-när-det-är-mörkt-ute-tiden på dagen (=

Jag har hittar en trevlig liten runda:

Jag buntar ihop skidorna, cyklar iväg ca 2km, tar på mig skidorna och åker 6 km (3,1 km enkel väg) hoppar på cykeln och trampar hem igen. (=

Jag klev upp klockan 5 i morse, gjorde mig i  ordning och for iväg (= Jag har varit pigg hela dagen faktiskt (= Annars brukar jag dåsa till på lektionen ibland. =P

En annan positiv sak är att vi är några i klassen som går en nybörjarbuggkurs (= Då får man dansa lite mer regelbundet, återinlära alla de turer man glömt och iochmed att vi är 6 från klassen (8 tot i "vårt" gäng) så kanske det finns en chans att vi går ut och dansar nån gång också (=

Ja nä det var väl bara det ungefär som jag hade på lilla hjärtat...

Må lycka och välgång bistå dig!