Maktlösheten

Du säger "jag tror jag gett upp allt nu"

Jag frågar om det gäller någon viss person/sak eller om det gäller "allt-allt".

Du svarar "allt". Jag tittar rakt in i dina ögon, där finns inte ett spår av minsta osanning..

Det hugger till i mitt inre, likt från ett hugg från en dolk av renaste is går en våg av kyla i magen.

Jag tänker " Hur kan en så glad och sprallig person, så vacker och underbar vara så.. såå..

Sån?

Helt gett upp hoppet, helt kastat in handduken. Som om lågan där inne sakta blivit mindre och mindre av att fått höra negativa saker om sig så ofta och så länge och bara väntar på en vindpust, inte frukar att en vindpust ska komma inte som i något negativt utan som om det vore något bra.

Väntar på den sista vindpusten.

Jag blir så maktlös, vad jag än förmår min mun att ljuda för ord så kommer det inte fram.

De hårda orden har förstört ingången för de snälla bra peppande orden.

Jag vill bara skrika rätt ut! SKRIKA! Bara skrika rätt ut att du är ju inte värdelös. Inte det minsta.

Skrika tills mina lungor inte kan hålla mer luft, tills jag måste ta ett nytt djupt andetag och fortsätta skrika. HÖGT!

Jag önskar lite att du var som en robot där jag bara kunde skruva lös din skalle och koppla om kablarna lite så du skullle förstå vem du är och så du skulle lägga ner de här tankarna.

Jag fruktar d. Jag kan inte ens ta ordet i min mun.

Muerte

Ögonen tåras, men jag blinkar bort det snabbt och skyller snörvlingen på kylan utomhus..

Jag fruktar inte min död. Utan din.

Utan dig har jag ingen skugga.

Vi är inte ihop, vi är bästa vänner. Som kompis vill jag inte se dig såhär.
Inte som i att jag aldrig vill se dig, utan som i att jag klarar inte av att se dig såhär.

Jag vill hjälpa dig men vad jag än säger blir det inte rätt, jag försöker hitta de där orden, de orden som löser allt likt en universialnyckel till det skåp på ditt hjärnkontor där de där spökena bor och suga upp de jävlarna med dammsugaren och sedan kasta in dammsugaren i en brinnande majbrasa..

Jag fumlar med orden, jag hittar inte dem jag söker, istället för den där lösande meningen. Den där du-förstår-väl-att-du-inte-är-värdelös-utan-att -du-är-bäst-meningen, Den där meningen som skänker hopp och tröst, som ger ditt självförtroende en kick, en boost.

Men vad får jag fram, en massa ord som inte finns och jämförelser som är helt irrelevanta..

Kattskit

MAKTLÖS!

Väntar på sista vindpusten

SKRIKA TILL LUNGORNA ÄR TOMMA! HÖGT!

Hur ska jag få dig att förstå att du är bra? att du är bäst?

*snörvel*

du jag å den/det

Du kom en dag, en aftonkväll i skönaste februari.

Ditt sällskap kändes till en början ovant, men det uppskattades.

 

Försiktigt trevande händer, sedan allt intensivare..

 

Du fick mig fast i ditt grepp..

 

Där var vi plötsligt, du och jag i min soffa med armarna runt om varandra,

 

Där var jag - Anders - och där var du - Ensamheten -.

 

Jag skrev ditt namn i snön, som ett försök att bli av med dig. ”När ditt namn töar bort försvinner du ur mina tankar, när ditt namn töar bort finns du inte mer, då finns du inte med mig mer” tänkte jag.

 

Försvann du gjorde.

 

Hittade en ny kompis som hette Sällskap.

 

Sällskap träffade dock Bilkrock en pannkaksdag i sköna april.

 

Bilkrock ledde mig till sin kompis Isolering.

Sällskap gjorde ej sällskap med mig mer.

 

Månaderna gick då det plötsligt knackade på dörren.

 

Där stod du igen. En kompis hade du med dig också.

 

 

 

Där stod vi plötsligt – Jag, Ensamheten och min nya vän Ångest –

 


Ungjävlar

Om jag hade en tunna full med bajsigaste bajs skulle jag trycka ner alla styrande Moderater där..

De lovade Guld och gröna skogar, jag föll aldrig för det, jag är en ibland rätt negativ människa när jag tänker efter, men man hade ju hört om hur det skulle bli med A-kassan, men de skulle sänka bensinskatten..

DE SKA JU FAN HÖJA BENSINPRISET LIKT FÖRBANNAT DE JÄVLARNA!!

Förbannade helvette! Det som var deras vinnande sak, att sänka bensinprist var vad de vann med.

A-Kassan!

Hu fan tror de att det här med att söka jobb fungerar som?

Jag tro inte att en enda jävel av de förbannade grisarna som bestämmer har varit arbetslös de senaste fem åren iallafall.. Jag blir så förbannad över allting.

A-kassan. De sänker bidraget och höjer medlemsavgifterna..

NU IDAG hörde jag att från dag 1 ska man vara tvungen att söka över hela sverige på allting, inte som nu att man börjar på sitt hemområde å sen höjer blicken..

Dagarna man är på praktik,  de dagarna vill Moderatjävlarna/resten av styrande skithögen att man ska ta från de A-kassedagar man har. Alltså att de trehundra dagarna du har först, av de dagarna skall det dras när du är på praktik..

När ska folk fatta att det FINNS INTE JOBB!!?? Det finns inte jobb till alla..

Försäkringskassan säger ju typ "..vi vill bara veta hur mkt ni kan arbeta.." jamen se för satan till att det FINNS jobb då! *avlider*

Har en tjej i klassen som är precis sådär som politikerna.. "De vill ju inte jobba, de tycker att det är bätttre att gå på bidrag, det finns ju jobb, varför söker inte folk dem då? De som är arbetslösa har själva valt att vara det"

(en parentes eg men hon tyckte även att de som är Hemlösa, "De har ju själva valt att vara hemlösa" de fick ingen sympati från henne inte.. Funderade på om hon var allvarlig och det VAR hon, helt sanslöst)

Vem fan vill gå på bidrag eg? Alla vill ju hellre ha ett jobb istället..

Ingen finner det nog som en dräglig tillvaro här i livet att gå å göra ingenting, de flesta människor mår bra av att ha något att göra i sitt liv.

Sen sänka bidraget? Vad tror de att de ska vinna på det då? Blir det FLER jobb? KNAPPAST!

ARGHH

haha jag säger som en gammal släkting till mig " Man skulle fått gå dit å kasta ägga på dem" :D

Hmm

*andas in andas ut*

Jag var i Anundsjö inland idag :P där var det snön :) det var ljust och fint å allt kändes bara bra :)

Skulle snitsla upp en rågång där som var skitsvår att se, testade först utan karta.

Gick ganska bra tills jag gick runt ett träd för att kolla hur Rågången kanske gick som. Då hände det.

Jag klev ner i ett hål, vasst å jävligt var det, hela stöveln for ner i hålet och fastnade!

Ingen täckning på mobilen heller.

kul.

Men jag höll på å lirkade å svor å fick fan inte lös stöveln ur hålet.. Så jag lirkade vidare å svor å höll på och efter 5 minuter kom jag lös (: *pjiuuh*

Hehe nä nu måste jag ta å sova snart.

Simma Lugnt!

You had me at hello

Glädje.

Ibland är det svårt att finna glädje i det man gör, allt känns värdelöst. Men!

Ibland är glädjen inte långt borta. Ett sms.

Fick ett sms idag från en som jag lärde känna i feb ifjol, det räckte med det så blev man lite gladare.

Satt på msn å talade lite med en kompis som tyckte att vissa personer gjorde henne extra glad, och jag håller med henne, det finns som små glädjesprutor där ute, de är lite knasiga och vräker ur sig lite roliga saker och försätter sig i udda roliga situationer..

Skulle någon skicka ett tomt sms skullle jag bli glad åxå iofs..

Jag fick förresten en kallsup i duschen idag *länge sen sist*

Kärlek? nej.

Förtjust? ja kanske.

Det har länge varit "något" mellan oss men min tidigare eerfarenhet av det här säger mig att jag får inte göra det till något mer, det som händer är att det blir inte "riktigt rätt" och att man kanske inte får svårt att återgå till vänskapen men den man "haft" som spänning mellan varandra är helt bortblåst och kommer inte igen.

Eller så är det att jag är väldigt feg, vågar inte släppa "taget". Är väl att man är rädd att man inte ska vara tillräckligt "bra" att man ska göra någon ledsen, men det gör man redan där å då..

Dessutom har mina efterforskningar lett till att hon inte mått bra under större delen av hösten och att det ju i princip är mitt fel, jag ville ju bara vara kompis. Nu har det visst gått över. men ja det känns inte bra att göra någon ledsen.

Så jag går runt på helspänn och låter ingen komma in / nära. Det är det bästa.


:(


Men jag vill gärna ha någon att krama om och hålla kär. Inte för att vara kär i kärleken, kär ia tt ha hittat kärleken utan kär i den personen..

Det bunkras upp mkt känslor, vissa saker smörar jag av mig i spontana sms till folk eller på msn för att göra folk lite gladare, men att ha någon att hålla kär skulle vara bra för mig nu, bara ligga å mysa eller titta på tv.

Har haft en tjejkompis (kommer aldrig bli nåt annat heller) som jag smörat av mig extra mkt åt men nu har hon skaffat en kille så det känns bara dumt..

Någon som vill bli mitt "offer"? :p

Näe. Dags att sova blev det också. :/

Pip och tut, det här är Träsleven som signar ut.

Fyrverkerier :)

Fyrverkerier :)

Året 2006 i min lilla värld

Januari

- Toppfågeljakt i djupsnön och kylan :)
- Fixade Värmepaketet på bilen min
- Var på resa ner till Nässjö för att hämta en hund åt två kompisar, körde och agerade co-pilot.

Februari

- Köpte en Halvsystemdigitalkamera av en kompis :) en Konika Minolta DiMAGE A2 :D
- Dansmaran.
- Träffade två unga damer från Jämtland för första gången.
- Snurrdörr blev ordet på mångas läppar och tankar - hette det verkligen Snurrdörr? Hette det kanske revolverdörr? Svängdörr? Entréspärr?
- Hade en närkontakt av fjärde graden med civilsnutar. Lappen hängde löst i 120 på 70väg men det blev 1600 i böter och lappen var mig aldrig så kär som då.
- 26:e Februari började jag se på "Arga män utan ben" - jag har fortfarande inte sett klart den än.

Mars

- 1:a Mars kom det nog närmare 50cm snö här, när jag svängade in på min parkering åkte snön över extraljusen :P
- Började på Jobbstudion
- Återupptog spelet "Fishy" och hookade några i min omgivning.
- 6:e Mars hittade jag mina utbildningar och började undersöka hur jag skulle göra det.
- 20:e fick jag jobb på AQ Elkraft i vad som då lät som 5-6veckor.

April

- 3:e hjälpte jag en person som hade kört fast att komma lös - Då havererade kopplingen.
- 10:e blev "chef" för ett ställverksbygge, han som kunde allt körde en skruvmejsel in i sin hand så han for på sjukhuset och jag var den som visste lite iaf så jag blev "chef" för lite inhyrt folk på en firma där jag jobbat i bara några veckor :P bra avancemang :P
- 12:e blev Alice in Videoland inställt :(
- 15:e hade jag runt 50cm snö kvar på tomten
- 25:e fick jag min första lön på länge :P
- Sista April var jag i Umeå för första gången någonsin, det var mkt trevligt, GRILLPREMIÄR.
- 29:e bytte jag till sommardäck.

Maj

- "Döden, som anses vara det värsta av allt ont, är sålunda ingenting för oss när vi väl inser, att där vi är finns inte döden och där döden är finns inte vi." Epikuros
- 7:e var dagen med stort S. S som i Shorts! dämn, det var riktigt varmt den här helgen och jag hade shorts på mig för första gången på mååånga år!
- 8:e ville kaya att jag skulle äta glass på stan med henne men jag var inte hemma :/ så glasspremiären sköts fram.
- Sköt in bössan på Bäverammo :)
- 12:e såg jag å bror min en björn när vi var ute på bäverjakt.
- 13:e var jag å Kayarina till Sollefteå på Party hos Bylin, melodifestivalen åxå, många gaphalsar :P

Juni

- 12:e for vi på fiskeresa i Kittelfjäll med några poolare. Årets varmaste dag, tre pers i en svart Audi 80 utan AC och sen åka 35mil på det viset :p Fy Balla! det var varmt! - På väg från Vännäs mot Åsele så såg vi en Björn som sprang över vägen.
- Den 27:e Juni fick jag något så exotiskt som en tärna i skallen. De var som fan på att attackera folk som skulle in på jobbet, de brukade stanna men den där hackade rakt i skallen på mig.

Juli

- Hamnfesten! Det händer väldigt lite i Övik, men hamnfesten är ett tillfälle att träffa folk, ett tillfälle för folk att få partaja lite i de varma sommarnätterna :)
- Juli 2005 tatuerade jag mig och piercade mig en gång till så de fyllde ett år där.
- 7:e Såg jag TOMAS DI LEVA! YEAH! :P Han äger! :P
- 7:e var tyvärr även den dagen jag blev riktigt förbannad å hade sönder glaset på dörren när jag smällde igen den veldi hårt i ren och röd ilska.
- 12:e till 16:e Juli var det ÅSELEMARKNADEN!! YEAH! Hände lite fadäser där men överlag var det förjävla kul! :D *Sorry T*
- 27:e fyllde jag år

Augusti

- 2:a hade jag en kompis på jobbet "mitt" som jag tipsade om att söka där, hon - Kaya - var där på ett besök för å se vem hon var åsådär. (hon fick jobbet bra direkt och har nästan jobbat där hela tiden sen dess och får vara där nu till sista mars iaf :)
- 15:e gick det upp för mig att det finns över 12 sorters humlor i sverige :P
- 16:e tror jag det var som jag slutade på AQ Elkraft AB - Det blev ju som du ser inte 5-6veckor :P jag hade kanske kunnat jobba där fortfarande.
- 20:e Augusti for bror min å jag ner mot Småland - Värnamo var målet.
- 21:a Augusti började jag min skola - KY Skogligt Basår. Inget jag ångrar eg, Skogen är min framtid helt klart.

Sept

- Missade Älgjaktspremiären för att jag var fast nere i Småland :(
- 15:e - 17:e eller nåt sånt var jag nere i Blekunge och hälsade på en kompis (Ina) och var med på mitt livs första Kräftskiva :P Gick bla lite i bokskogen och hade allmänt trevligt där nere.
- Dansmaran igen, Träffade de där från Jämtland igen :)

Oktober

- 12 Okt - 10 November var jag hemma på praktik - körde röjsåg hela dagarna, första veckorna regnade det, de sista veckorna snöade det.
- 14:e - 15:e var jag på Älgjakt! *premiär*
- runt 20:e okt eller nånstans där kom det en jäkla massa snö - där jag röjde kom det runt 20cm. I Inlandet som tex Solberg kom det närmare halvmetern.

November

- 4:e Nov var Kaya, Ida (randig) och jag till Sollefteå på party, Helloweenparty! Vi klädde ut oss, tjejerna var pirater och själv var jag en tysk med Lederhosen, vit skjorta oh hatt :P
- 7:e en så ful historia:

"Elsa säger till sin man:
- Jag kan inte starta bilen men jag vet vad som är problemet. Det är vatten i förgasaren.
- Hur kan du veta det? sa hennes man, du som inte ens vet skillnaden på en förgasare och ett luftfilter.
- Jag vet att det är vatten i förgasaren! envisas Elsa.
- Jaha, ja få väl ta mej en titt på bilen då. Var är den?
- Den ligger i ån, på andra sidan vägen."

- 21:a November var jag med klassen till en maskintillverkare som heter GREMO och då vi ändå var i närheten var vi på Ge-Kås och NetonNet också :)
- Slutet på månaden betydde även slutet på snön! :(

December

- Första helgen blev jag helt ensam på skolan :/
- 15:e for jag hem till Örnsköldsvik igen.
- Firade för absolut första gången i hela mitt liv en grön jul och ett grönt nyår :(
- 29:e var jag på Älgjakt! :D
- Träffade faktiskt ena tjejen från Jämtland i övik :)
- Nyår firade jag med Ida, Linda och Erik och hmm Ungen å hans tjej å Maria å Mathias. Spelade lite spel å hade jättekul :)

Det var på ett ungefär en sammanfattning av mitt år :P

Första inlägget

Året var 2007, han surfade runt och hittade hit och bestämde sig för att 2007 ska vara året då han började med att skriva en blogg helt öppet för vemsomhelst att beskåda.

Funderingar att skriva under psedomyn fanns som plan, men att skriva sin egen under en psedonym är ju rätt dumt egentligen. Förr eller senare får folk veta vem man verkligen är.

Nåväl.

Välkommen!