Sådär. Kväll. Evening. Sitter och surrar m...

Sådär. Kväll. Evening. Sitter och surrar med fröken E om lite av varje. Vi var och tittade på "Cornelis". Den var bra tycker jag. Några smärre missar i glas och lockar men jag tyckte den gav en rättvis bild av herr Wreesvijk. Det tyckte vi båda (= vi diskuterade filmen över en kopp café au lait eller latte om man så vill.. =P


Sådär. Nu sitter Träsleven på ett tåg emot...

Sådär. Nu sitter Träsleven på ett tåg emot Göte-la-borg. Först var det en bil som kokade så första tåget missades, sen nu glömde träsleven körkort, bankkort, pengar och en lånad speldosa i Skara. De kommer nog att skickas idag till en adress i Göteborg där han kommer att bo till onsdag morgon när flyget går till Umeå igen. Om korten hunnit komma fram =P för annars blir det nog svårt med flygplanet.. Jorå satt-e.. Killen kan =P


Sådärja. Nu är jag framme i Skara.

Sådärja. Nu är jag framme i Skara.


Nu är jag i Västerås. Hoppas det inte sätt...

Nu är jag i Västerås. Hoppas det inte sätter sig någon dryg bredvid mig. Ska ju åka hela vägen till Örebro.. *orolig*


Ljuspunkt! Talade med chauffören nu nyss. ...

Ljuspunkt! Talade med chauffören nu nyss. Han sade att han frågade den andra bussen om han kunde vänta 5 min på jag. Men det gick tydligen en buss 13:30 också. Den trodde han jag skulle hinna med. Så det kanske löste sig ändå (=


Enligt chaufförn var vi en timme försenade...

Enligt chaufförn var vi en timme försenade och det var en timme från Uppsala till stockholm. Vi är i Uppsala nu. Min 13:20-buss blir en omöjlighet.. )=


25 mil till stockholm. Söderhamn alltså.

25 mil till stockholm. Söderhamn alltså.


Iggesund..

Iggesund..


Jahapp.. Stopp i trafiken.. Typiskt.

Jahapp.. Stopp i trafiken.. Typiskt.


Men herregud!! Jag hade precis hittat sömn...

Men herregud!! Jag hade precis hittat sömnen. Går som sovit dåligt flera nätter.. Tänkte det är ju ett tag tills det blir ljust. Man kan ju sova tills dess.. Men nu i Härnösand klev det på jättemycket folk och helt plötsligt befinner jag mig i värste hönshuset!! Kackel Kackel KACKEL!! )=


Nu rullade bussen iväg. Eller då det är Y-...

Nu rullade bussen iväg. Eller då det är Y-bussen så rullade den väl kanske yväg *prr-tish*


Kejsartamarin

Apor är förjäkla coola! (=

Kolla in den här bloggen (=

http://ljuvligtdjuriskt.blogspot.com/2007/11/mina-apor.html

B-b-y-buss

05:25 imorgon rullar en buss ut från Övik. På den sitter jag (förhoppningsvis).
Den går ner till Estockhomo där jag byter till en annan buss. Slutdestinationen är Skara.
Där är jag runt 18:35:ish. Dryg resa? Nääääe? Eller? /=
"Snålheten bedrar visheten". Sanning!

Ska försöka blogga efter vägen via telefon =P Inte för att nån läser det men ja då har jag nåt att göra =P

Over and out!

//Träsleven

Skäggnisse

skäggnisse

Ich.

{bild}007 (MMS)

Ich.


Jaktfesten 2010

Japp, jag var iväg på jaktfesten i Skinnskatteberg. Med min vanliga tur så var det ett tåg som var inställt. Vorde ti åka buss från Sönnsvall till gävle. Hann med ett tåg där som passade rätt bra dock.

Först var puben öppen på fredagen så där var även jag då, mkt folk som man inte sett på ett tag. Det var roligt att träffa dem igen (= Vi var dessvärre inte så många från min klass. Vi vart bara tre. Men tre är bättre än ingen (=

På lördagen var man rakt lite knövlig men det gick till sig. Runt halv sju var det Mingel med fördrink. Sen vart det att leta åt vars man sku sitta nars. Det gamla hederliga systemet med att skriva upp på en tavla vars alla sitter hade helt glömts bort antar jag för att man var tvungen att gå bor för bord, plats för plats och leta efter sitt namn. Det var ett deltagarrekord i år, 270 stycken hade letat sig dit!! Å ändå var det väldigt många som inte var där utan var hemma genom nån tråkig miss  i planeringen. Men jag vet inte om vi hade fått plats då heller.. Det här blir därmed nog den näst största sittning jag vart med på. Grisfesten i Alnarp i våras var det ungefär 600 pers på... Galet. Dock var det servering på jaktfesten, det var det inte på Grisfesten..

Sen efter maten var klar så flyttades det på bord och stolar och det blev läge för gammal hederlig styrdans. Det är inte alla sittningar som har så. De där veterinärmupparna i (m)Uppsala hade inte så, där var det nån jävla discodans.. hoppa runt som nån jävla groda i en mixer men ändå försöka ha hedern i behåll.. Jävla dumheter. Men ja Styrdans var det ja.. Det som tog udden lite av det var att bandet Strömshell spelade inte alltid styrdansbar musik, men de var förjävligt duktiga de där grabbarna! *eloge*. Men det går att bugga till det mesta. ZZ Top, AC-DC bla.. *tydligen*

Sen hemfärden vart en försmak av nerfärden till nästa sittning nu till helgen i Skara..

Snålheten bedrog visheten vad det gäller transportmedel ner dit på "Hernquistan"..

Jag åkte igår buss från Estockhomo till Övik, det vorde man som halvmör av. När jag ska ner till Skara blir det buss heeela vägen ned. Billigt (ca 600kr, motför tåget på dubbla) blev det iaf. Sen hemresan blir med Flygplan minsann (= Men det blir en sväng över Göteborg först för att hälsa på en polare där som jag itne sett på ett år.
Hoppas det där jäkla planet går bara. Blir som dyrt å he sig hem borda Götebyn annars. Men det löser sig alltid på ett eller annat sätt (= I värsta fall får man kolla med de lastbilschaufförer man känner å se om man kan få åka med dem (= Men ja, det värsta blir bussresan ned =P

Det var en handfull Skara-tjejer på Jaktfesten, de "hotade" med att vi sku på styrdans på fredan när jag kommer ned. Hur pass mör lär man inte vara dårå? _väldigt_. Nåväl, vi får se hur det far som (=


Hmm. Borta bra men hemma bäst (=

Arbetsförmedlingen skickade ett brev som kom fram i fredags som jag öppnade igår.. Där var det ett jobb som jag var tvingen att söka, annars skulle de dra in pärninga. Jobbets sista anmälningsdag är imorgon. De tar inte emot E-post.. Brööl.. Men jag ska börja knappa på den ansökan nu alldeles snart.. Inget jobb jag känner mig stöpt för direkt dock..

Nåhviel.

Pip å tut - Falurut
*Träsleven loggar ut*

Fest.

dsc01568 (MMS)

Fest.


Plopp!

Plopp sade det och iväg flög den - förstoppningen. Den mentala förstoppningen that is.

Fick lite gjort på exjobbet idag (=
Yeah!!!

Skickade in det till handledar'n. så nu ärä väl ba ti å vänt på å hörä nå från han.

Pip och tut
Träsleven loggar ut

Sesk laskar i en laskaks.

Helgen flöt på alldeles för fort som vanligt )=

I lördags var jag pånä markeradparty. Temat var Historiska epoker. Det fanns lite av varje där, en Twiggy bla, en Robin Hood, en rockokodam, 80-tal, 20-tal och 1800-tal fanns där åxå. Det fanns även en struthätta och en hällristning.

Struthättan och hällristningen hittade på lite bus och hade tydligen ett eget party utöver det andra partyt.
Hällristingen pajade klockan, men det klart, tid var som inte uppfunnit för 5000 år sen så shit happends.

Bortsett från det var det en synnerligen angenäm tillställning. Robin Hood somnade nästan i soffan, måste haft en hård dag på jobbet med att ta från de rika och ge till de fattiga. Guld är tungt, man blir väl trött av att bära sånt.

Jag har fastnat i gravitationen från en himla kropp. Jag är som månen runt jorden, fast jag åker inte iväg, bara närmare. Kommer inte loss ur gravitationen heller. Inte för att jag vill det men ändå. Vilken himla kropp (=



"..tio stycken fingrar

har fångat mig till slut

tio stycken fingrar

som leker på min hud

tio stycken fingrar

efter så många år

tio stycken fingrar

och Jag som längtat så.."

Who who who let the dogs out?

Jag måste skärpa till mig, jag måste ta och börja skriva en vettig blogg..

Livet just nu är lite oppné. Jag vet inte hur jag ska agera. Hur jag ska vara. Vem jag ska vara.

Dock har jag inte varit så lycklig på ett tag. Som nu. Känns ovant. Lite knäppt. Men det är nog det jag är. Knäpp.

Då: Springer mot kanten, tvekar. Avvaktar. Rinner ut i sanden.
Nu: Tar kontakt. Blir knuffad över kanten innan jag hinner sätta mig emot.
Men fallet var inte så farligt. Alls. Verkar klara mig bra.

Två par ögon som möts i mörkret.
ljudet av en ny soluppgång hörs.
en ny dag,
en ny tid, ett nytt liv.

the Best

Jag håller med Tina Turner:

"..You're simply the best, better than all the rest
Better than anyone, anyone I've ever met
I'm stuck on your heart, I hang on every word you say
Tear us apart no, no, baby, I would rather be dead

In your heart I see the start of every night and every day
In your eyes I get lost, I get washed away
Just as long as I'm here in your arms
I could be in no better place.."

Öhm.

Hmm. Det här var inte så kul egentligen. Men det roar väl alltid någon..


Waiting for the bus II



Långa eftertexter, kul om man har tråkigt..

Waiting for the bus.


BoBlolåvovalolenon i dodetot boblolå

...Den lilla blåvalen flög högt upp i det blå, men hur skulle han komma ned som? - Hallåååå små fåglarna!! Hör ni mig?, ropade Blåvalen. Men ingen fågel hörde den lilla blåvalen. -Hallåååå små människor nere på jorden!!, vrålade Blåvalen, men ingen hörde honom. Han förstod att det var hopplöst. En blåval uppe i det blå, vem hade anat? Var det bara en dröm kanske?...

The new fruit

Idag ska jag göra ett tappert försök att åka den där nya frukten. (botniabanan)
Hoppas tåget går, visst är buss åxå ok, men tåg är ju som lite coolare (=

Såhär kommer det att se ut tror jag.
tågbild

Hoppas tåget går, annars kanske man ser ut såhär:
Sur pojke

Unibrow-pannkaka

dsc01546 (MMS)

Unibrow-pannkaka


Fantasi! (ett ord jag verkligen INTE kom på igår)

Anders Dahlberg var fundersam, kunde man verkligen blanda honung och Lime i en halstablett och få ut ett lyckat resultat som smakade gott och var snällt mot halsen? Svaret var ja. Men med en viss reservering. Nämligen att man - lite ironiskt nog - inte sätter halstabletten i halsen. Hmm.

 

    • Helena Helgesson Var på julmarknad får något år sen och då fanns det en biodlare som sålde alla möjliga blandningar, honung med polkagris eller lakrits rekomenderas inte. Vad jag funderar på är hur polkagrisbina ser ut? Är dom randiga månn tro?

 

    • Anders Dahlberg Hmm. Honung med polkagris och lakrits? Lät som öhm, en massive-toungue-destroyer. Bra fråga, men hur ser lakritsbina ut som? Hmm. Ja de är nog svarta. Polkagrisbina? Hmm, det är faktiskt så att drottningarna smakar mint. På vissa marknader sålde man förut polkagrisbidrottningar som halstabletter. Det är på det viset de blev rätt sällsynta
    • Helena Helgesson Då kanske det är så att biodlaren har börjat föda upp just polkagrisbin då :P

 

    • Anders Dahlberg Japp! I regel en gammal man, bitter på livet och utan småbarn. För småbarn gillar ju godis. största faran för en polkagrisbiodlare har alltid varit påskkärringarna som knackat på hos bina. Numera är de där Halloween-ungarna också ett stort hot. Bus eller godis säger de och när bina inte öppnar (det är ju ändå november) så trashar de plejset! *tjejskrik*