Upp som en sol, ned som en blåval - igen!

Det är bara en vecka kvar av den här kursen )= Jag som just börjat trivas med klassen tycker det är jättetråkigt att det snart är slut )= Sen nästa kurs ska inte alla som var med i den här gå heller )= Bla en Lina å en Susanne )= Båda några som jag verkligen skulle vilja lära känna bättre, som jag skulle vilja fortsätta vara vän med.

Allt känns bara jättetråkigt helt plötsligt )= "Tråkigt" är för svagt eg.. Det ska vara nåt kraftigare.

Deprimerande.

Sen är det visst en jättestor hemtenta på det dessutom )=

DEPRIMERANDE
Det känns nedslående, nerslående, beklämmande, dystert, sorgligt, bedrövligt, nedstämt, sorgset, ledset, tungsint, mulet, svårmodigt, förstämt olyckligt, modstulet, melankoliskt, pessimistiskt eller helt enkelt mörkt.

yeah

En keps har en grym effekt när solen står i Zenit =P

HAHA!

Mode alltså! Nåt så kopiöst skrattframkallande til klädstil har jag väl aldrig sett.. Kommer folk att klä sig sådär?

http://cattlorett.blogspot.com/2009/06/dolce-gabbana-fw-09-ad-campaign.html

Ja herrejävvlarr! =P

Brr



Är det ett hjärnspöke?



Jag tror inte det.



Ett gammalt sms

Du/ni fick ju inte se nåt vredesutbrott.. Så här kommer ett gammalt sms om när jag fick psykbryt på datorn:

"Snart kommer den.
Sekunden.
Det behövs inte mer än en sekund för att tappa fattningen. Tillfället när jag tappar fattningen totalt.
Drar - i ett ögonblick av missriktad ilska - in näven i skärmen.
Det blir bra precis som när Jack Nicholsson hugger in sig genom toalettdörren i "the Shining".

"Here comes Johnny!!"


Datorer. Suck. Först fick jag inte igång datorn på grund av virusprogrammet, nu när jag klurat mig runt det i nån timme ja då var licensnyckeln för gammal men F-Secure ligger ändå och blockerar. Nu när jag försöker gå ut på internet genom det skitkassa mobila internetet då startas datorn om. Ge mig tålamod!"

Sen fick jag ett svar - som jag helt glömt bort - där mitt svar blev:

"Datorn ja. Jaadu. Jag kastade in handduken. Försökte mig på systemåterställningar, avinstallationer och verbala utläggningar. Inget av dem gav något mätbart resultat. Den sista metoden kändes dock bäst rent psykiskt. Då datorn inte replikerade på mina tillmälen vann jag ju den ronden.

Jag fick dock inte bort F-cerebral pares. Roten till det onda är kvar, som ett pennvässarvasst pekfinger i ögat eller som en vinägerbaserad alkoholfri sörja i glädjebägaren.

Men som man sade i tv på bästa sändningstid på 90-talet: "Det kommer mera.." "



Sådärja.. Nu blev det verkligen dags för rapporten.. Jag kom på mig själv försöka hitta på ursäkter, "jag har stukat skrivhanden", "jag föll i koma i går". "Min toalettdörr gick i baklås"..

Ciabatta! (Ciao!)

Upp som en sol ned som en blåval.

Jag blir så less på saker ibland.

Har som börjat vänja mig ed skolan å klassen å att bilen verkar funka som den ska igen. Har många dagar känt bensinlukt vid bilen men aldrig sett nåt läckage..

Tills idag nu alldeles nyss sen jag totalt slösat bort all den tid jag hade kvar på att skriva den där satans rapportjävlahelvettet..

Skulle på Maxi för att handla å slippa tänka på rapporten för tillfället, tog över en trekvart på mig där, for och tankade, hittade ingen plats, tog en annan mack, var dyrare, for tillbaka, fick stå å vänta, fyllde upp hela tanken, kom hem och då rann det bensin från Cerebral Pares-bilen.

Jag som trodde jag hade löst problemet..

För att lösa det på riktigt måste jag byta ut slangen från bensintanken fram mot motorn så att säga. För att kunna byta den måste jag lös med hela bakvagnen. Hela bakvagnen som bara är full med rost. Hela bakvagnen som troligtvis inte ens går dit igen om jag bestämmer mig för att byta ut slangen.. Ett jobb som jag inte klarar av utan måste lämna in som blir minst sagt snordyrt..

Blir det riktigt illa går slangjäveln av och jag tappar all bensin till motorn och får en bil som inte kommer nånstans. En bil som bara blir ivägen och kostar tid och pengar att få hem igen.

Samtidigt är det inte bara att inte köra med den.. Jag måste ju ha nåt fordon för att transportera min blekfeta häck från punkt A till punkt-jävla-B.

<--- En arg banan.


Arg banan igen <-- En lite argare banan.

Arg banan 3<--- En ännu argare banan.


Jaha, nä nu ska jag göra en litteraturrapport om en massa sidor på engelska.. JAG IDS INTE!! Men det måste vara gjort innan kl 8 imorgon. Blää!

Sur pojke

Hål i slangen va (östgötsk dialekt)

Hål i slangen!

Samvetet

-Vars i helvette for Bobo å Gnuttarna nars?

- Anderspanderspäronpung.. Du är så nära att sabba din lediga halvdag! Gå å lägg dig för helvette istälet för att sitta här å fundera på sånnadäringa nördiga totalt irrelevanta saker.. Vem tror du bryr sig om sånt där gammtjaft? Näe, som ditt samvete Anders måste jag säga till när det börjar gå för långt. Du är inte Tjernolbylstrålande bra direkt. Men helt kört är det inte; kan man göra penicilin av mögligt bröd kan det säkert bli något av dig med..

Häligt att man har ett samvete som kan säga ifrån på ett snällt sätt.

Umeå - Estoy aqui!

"-Gahhhjihjbjikk blu vygäjvö  menbemenebejeh nom, bipp näbb   ,nämemhohohaha född sa ululululuuu  nö!"

Ja ibland är det sådär svårt att få sagt vad man vill.

Kan vara att man är feg. Kan vara att man har svårt att artikulera. Kan även vara att man är dyngrak.
Det sista var det dock ett tag sen sist. Det ska bli av nån gång i sommar iaf hade jag tänkt.

Det kan vara bra att motionera levern lite ibland.

Jag har då flyttat iväg från Skinnskatteberg. Det slipper jag se på ett halvår iaf hoppas jag. Nästa visit där blir kort.

Sommarjobben lyste med sin frånvaro i sommar för jag. Så jag är glad som gjorde en rövare och skickade iväg en ansökan till den här kursen bara några timmar innan Studera.nu stängde.

Fire Management.. Om Skogsbrand och miljö.. Hur man bränner, varför man bränner. Givetvis hur man _släcker_ också.

Jag bodde förra veckan med en jättesnäll kompis som jag (hoppas jag) inte gick på nerverna.. Båda var ovana att bo med någon och jag kände mig mest som en cysta på henne.. Dock var det trevligt tycker jag. Det var roligt att få se henne åxå, nu kommer jag iofs att gå i samma kurs som hon i sommar men det är lite ovanligt att få syn på henne annars..

Nåväl.

Nog om detta.

Jag har så många gånger känt att jag hade velat ha en mindre kamera. nån som är smidigare att dra med sig.. Det finns så många bra små kompaktkameror.. En är IXUS 980 som jag kastat lystnadsmättnade blickar på. Den är liten oh smidig. Riktigt bra fuktioner och sådär..
Ett kvarstående inköp jag skulle velat göra är samtidigt åt andra hållet.. En systemkamera.. Där har jag sneglat på en Sony A350.. Smidig och funktioner som påminner om min Konica Minolta DiMAGE A2..
Kunna byta objektiv.. Ett macro är ett måste.. Nåt teleobjektiv är åxå på listan..

Det är så mkt man vill ha.. BBB Bilar brudar och bärs. Allting i singular utom Bärs'n =P

Precis som jag lovat förr ska jag börja blogga oftare.. Den här gången skall det bli av =P Fa shizzle!

Pip å tut!
Det här är Träsleven som signar ut!