Sällsynt.

Det är lite sällsynt att en "relation" går från mail till sms

-För att sen gå uteslutande till mail igen.

-Utan att sjunka i kvalitét istället.

precis

exakt

jag gillar att skriva mail.

Det påminner om gamla tider och hjälper mig.

Att utveckla språket. Att bolla ideér med en lika "sjuk" människa.




Jag drömde om aplar i mäktiga hag
kring urskogens väldiga vattendrag,
om körsbärsdungar och vinbärssnår
kring floden, som enslig i dälden går,
om vete som självsått ur jorden stiger
i ödemarksdalen, där allting tiger,
om humle som klänger och slingrar sig fram
i skogens tystnad från stam till stam
Gustaf Fröding.                                               

Tysklandsincidenten

Jag fick pengarna igår. nästan 4 000 kr. Känns bra. Inte en månad för sent. Eller?

12 nov

Så har det gått många många veckor sen mitt förra inlägg.

Det är samma tanke den här gången som vanligt: Jag ska börja skriva här oftare. Den här gången ska jag klara av det åxå.

I fredags hade jag ett statistikprov, i fredags fick jag även hem lite vita kläder som jag funderar på ha som Snödräkt när jag jagar fågel på Toppjakten.

Igår kunde jag inte hålla mig längre så jag drog på mig snödräkten å pallrade mig bortöver mot skolan (fem min enkel väg), förvånandsvärt mkt folk ute när man inte tror det ska vara nån ute. Nåväl den fick bra betyg. Några mindre frågor men ja, den kommer bli perfekt i snön

När jag kom bort på skolan så såg jag att det låg en rättad statistiktentamen i mitt fack. Den var GODKÄND!! Dra åt helvete så skönt det kändes!!
Oväntat, men förbannat skönt kändes det.

Just..



Vi hade fått ett "rakförbud" av våra äldreklassare. Det var en av dem som - när de gav oss förbudet - sade att han var såå glad att han hade härdat ut så jag härdade ut och såg det som en kul grej.

Förra helgen var det Jaktfesten och då tog de upp det där med skägget. En gammal tradition tydligen.

De som inte hade skägg den kvällen åkte på ett straff.

De ska gå luciatåg på ett sågverk i närheten :D

Skägget åkte bort och ser väl ut "som vanligt" igen. Det är nuförst efter över en vecka som jag börjar erkänna att det verkligen är "jag" som jag ser i spegeln..

Nåväl.

Simma Lugnt!


//Buuus