Den där nummerleken

Lena MeimiJosefin Ingelsson Vikman
‎82. Ingen kan få mig att skratta lika mycket bara genom ett litet sms, eller med en statusuppdatering. Har en förmåga att använda ord på bästa sätt och en oförmåga att fatta sig kort (det gillas!). Han är jäkligt blyg, men det väger han upp med att va rolig, snäll, fin och trevlig!

*gillas*

Upp upp mupp

Upp:
Det ringde en kvinna från Holmen Skog häromdagen när jag var på byn å kikade efter julklappar.. Det gällde ett jobb jag hade sökt i Bollnäs, jobbet var "Produktionsledare drivning och skogsvård".. Inte min grej helt direkt men ja, hon sade iaf att jobbet var tillsatt internt..

Men det fanns två jobb till som var "lediga". "Virkesköpare" och "Produktionsledare skogsvård" tror jag det var..
Bägge jobben var i Delsbo i Hälsingland. Att jobba känns frestande, erfarenhet och fast inkomst.. Men jag har som hittat ett ljus i mörkret här som jag inte vill flytta ifrån.. Sen så har jag inte tagit ut min examen heller.. Den _måste_ jag ta ut. Dels kan det ge lägre lön men mest för mig själv, att bevisa att jag kan avsluta saker, att jag inte är en såndär med projekt som aldrig blir klara..

Så jag skulle ned till Iggesund på Tisdag. Skulle vart där på regionskontoret kl 13.. Hittade ingen bra resa dit i lagom tid..

Men då ringde hon igen och tyckte det var nog bättre att hon å jag träffades här i stan på fredag kl 10:30 på HK (huvudkontoret) nere på fabriken, kanske 1,5 kilometer härifrån (= Smidigare (=

Så det blir som en intervju där då. Om det kan kallas arbetsintervju vet jag inte. Vi får se hur det far som..

Upp:
Ska på en liten information idag på Arbetsförnedringen. Holmen Ska dit bla. Ska höra på dem å kanske surra lite med dem efteråt.. Arbetsförmedlingen 13:15 idag torsdag..


Mupp:
Ringde en karl igår. Ville köpa luftmassemätaren på min bil som jag ställt av. Undrade om han kunde få köpa bara den. Jag ville bli av med hela bilen. Lovade att tänka på det.

Sen ringde han igen, han ville ha hela bilen ändå, han hade samma årsmodell och motor som jag..
- 1000 spänn eller? - Visst, du får bilen för 1000 spänn..
Jehapp, då hade han ingen bil att bogsera hem den med.. Så jag upplyste honom om att den var i Galasjö och att vi (min far å jag) skulle nog kunna bogsera den till honom nån kväll. Det var bra tyckte han. Det blev 1400 då, 1000 för bilen, 400 för däcken.. Talade med Far, han vägrade. Menade att det var för lite. Så vi sade 1600. 100 för bilen, 400 för vinterdäcken och 200 för bogseringen..

Det var väl ok tyckte han då..

Sen ringde han igen och ville hämta bilen själv. han ville ge 1200 då. Jag vart som less på han å menade att 1300 får duga. Det var ok. Då sku vi he på ostarna... ringde Far, han vägrade he på nå ostar i kylan..

Så jag ringde han å sade att 1300 så får han he på däcken själv, att jag kan göra det för en hundring: 1400:-.. Det var ok enligt han.

Sen ringde han _igen_ och menade att det blev för dyrt. Att han bangade ur helt.

jävla bajskorv. "-jag hade kunnat ta allt för tusenlappen, det är ju bara en reservdelsbil"
A - Jaha, du får en fullt fungerande bil, 400 kronor för fyra fräscha vinterdäck.. eller så bogserar vi hem den till ditt hus för 1600, det är ett fullt skäligt pris..

M- nja, det är lite dyrt..

A- skit i det. Ha så kul hörrö *klick*

Så jag ringde min Far igen.. "- ja men om man tänker på alternativen så är ju 1000 kronor bättre än inget". Brööööl!!

aja, så jag ska ringa den där muppen ikväll å se om han vill ha den för 1000 spänn. Vill bara få bort den där jävla bilen nu...

Tam-tam-taa! Framme i Örnsköldsvik =D

Tam-tam-taa! Framme i Örnsköldsvik =D


Nu är vi på väg igen =P

Nu är vi på väg igen =P


Ah, ett tekniskt fel på en växel. Spännand...

Ah, ett tekniskt fel på en växel. Spännande. Då blev vi stående i Husum..


Sådärja. Då sitter man på en frukt som het...

Sådärja. Då sitter man på en frukt som heter Botniabanan. Den kommer att ta mig till Övik. Här kommer en rolig nyhet. Apparaten var trasig på stationen. Nej, det är inte kul. Men apparaten på tåget, den som tågklareraren - konduktören - har var också trasig. Så det ledde till att jag inte kunde betala då hon inte kunde ta betalt. Vilket betyder att jag åker gratis! Yay!


Sådärja. Nu går flyget mot Umeå snart (=

Sådärja. Nu går flyget mot Umeå snart (=


Stod länge och funderade på om jag skulle ...

Stod länge och funderade på om jag skulle tagit ett tåg istället. Men näh. Nu blir det flyg till Umeå. Först 09:35 mot sthlm. Sen 11:20 mot Umeå.. Gick på 2185kr. Tåget hade nog blivit minst lika dyrt.. Nåväl. The läxa is lärd.


Nästa flyg till umeå med Malmö Aviation gi...

Nästa flyg till umeå med Malmö Aviation gick på 4300Kr.. Billigt.. Ska kolla sas..


Nope. Hann inte med det flyget. Trodde fly...

Nope. Hann inte med det flyget. Trodde flyget stod kvar till tio i men nejdå.. Det var låååångt borta. "Det kanske är så i *tittar på biljetten för att se vilken håla jag ska till* Umeå.." "de har lyft bort ditt bagage för länge sedan.." nåväl.. Kul. Något säger mig det kan bli dyrt. Hade inte flygbussen vöre fem min sen hade jag kanske hunnit med planet. Skoj om ryggsäcken hann med men inte jag. =P hmm. Nåväl. Inget ska vara lätt. Nu kommer det ut något på bandet *live-rapport* där kommer väskan!


Incheckad. Står i kö för att få lägga av s...

Incheckad. Står i kö för att få lägga av sig väskan och sen förhoppningsvis hinna ombord innan 06:50..


Hmm. Bussen är inte framme än. Jag som mås...

Hmm. Bussen är inte framme än. Jag som måste vara incheckad senast halv.. Hmm. Nåväl. Det löser sig säkert. Hoppas jag.


Jahapp. Då sitter man på en flygbuss i Göt...

Jahapp. Då sitter man på en flygbuss i Göteborg på väg emot Landvetter. *check*