Måste bara få ur mig det här onödiga rättandet:



Läste på Facebook om en grupp som hette:

"Vi som vill avskeda lärare som rätta en dyslektikers skrivbok med rödpenna"


Jag klarar inte av såntdär.. Den lilla läraren i mig hoppar fram och skriker nåt om en whiteboardpenna i ögat..


"Vi som vill avskeda lärare..". Låter fint. Men syftas det månne på EN lärare eller lärare rent generellt?


"..avskeda lärare som rätta en dyslektikers.." Nu syftas det på en specifik elev.



Det är för mkt talspråk i det.


"Läraren som rättade en dyslektikers.." Det går bra ihop däremot.


"Vi som vill avskeda lärare som rättar dyslektikers skrivböcker med en rödpenna" är också ok.


Men sen känns det fel, för att varför ska man rätta en skrivbok med rödpenna egentligen?

Är det inte en röd penna? Två ord?

*suck*


Sen känns det fel igen. Man får inte anmärka på det.


De har ju dysleksi. Då får man inte klaga på hur de skriver.


"Vi som vill avskeda lärare som rättar dyslektikers skrivböcker med röd penna" är mitt sista bud.

Möjligtvis

"Vi som vill avskeda lärarna som med röd penna anmärker på dyslektikernas förmåga att författa sig skriftligt"

eller

"Vi som vill avskeda lärarna som med röd penna kritiserar dyslektikernas förmåga att skriftligen formulera sig."

Äh vad fan.. Det här blir min sista mening:

"Vi som vill avskeda lärarna som genom okunskap låter den röda pennan användas i alldeles för stor utsträckning vad det gäller korrigeringen utav det som en person med dysleksi har skrivit".

Det får duga..

Det är nog inte kul alls att vara dyslektiker. Men det här är inte kul heller. Ordperfektionist eller vad fanken det kallas. Jag vurmar FÖR mycket om det svenska språket för att det ska vara nyttigt/värdigt..

Ja.. Pip å tut/Signar ut!!


PS. Vaddå göra en höna av en fjäder? =D .DS

N.M.

Jag förstår mig inte på den där New Moon.
En tjej blir ihop med en kille. Han drar, hon träffar en ny kille. En kille som gillar henne och som hon gillar men ändå inte tillräckligt fast det gör hon.
Sen villl hon äta kakan men ha den kvar för att inte ha nån för att sen välja den värre av två.

Vad fanken är sensmoralen? Ska man leka med känslor och sen välja störste rötägget? ska man sno den Saab som ryker? Ska man ha skägget i brevlådan, klippa av det som sticker och ha brevlådan som en mall? Ska man putsa upp en planka med nollans sandpapper till findamm för att sen limma ihop den igen?

Näe, det där får de göra om. Skullle visst tydligen komma en trea åxå. Krävs ju som jäkligt duktiga skräddare för att sy ihop den där storyn..


Skol-upp-date


Exjobbet har sparkat igång.

Känns ganka bra faktiskt. But then again, vad vet man egenligen? Inte mkt alls.

Har som iiiinte riktigt kommit upp på hästen. Stod för länge och funderade på åt vilket håll man skulle sitta på sadeln..

Men nu tror jag mig ha en idé..



"Två ögon som möts i mörkret,

ljudet av en ny soluppgång hörs,

en ny dag,

en ny tid, ett nytt liv."


Kalendern på min mobil går till år 2069. D...

Kalendern på min mobil går till år 2069. Då lever jag nog inte. Undrar hur världen ser ut då?


Slipknutsjävlahelvette!

Slipknutsjävlahelvette!


Kornmjölsgrötskoma.. *zombie*

Kornmjölsgrötskoma.. *zombie*


Nu är det fest. Nykter var ett snabbt pass...

Nu är det fest. Nykter var ett snabbt passerat stadie.


Håhåjaja. Nu då. Nu ska jag väl ändå lycka...

Håhåjaja. Nu då. Nu ska jag väl ändå lyckas somna fort va? Godnatt!


Jag var en snabbis på gymmet. Klar på 30 m...

Jag var en snabbis på gymmet. Klar på 30 min. Gerillagymmande kan man kalla det =P


Ett gäng Sångsvanar flög över mig på prome...

dsc00445 (MMS)

Ett gäng Sångsvanar flög över mig på promenaden.


Sleeping hardly or hardly sleeping? Bra fr...

Sleeping hardly or hardly sleeping? Bra fråga. Nu är det dags för morgonpromenad iallafall..


Nu blir det godnatt. Imorgon blir det morg...

Nu blir det godnatt. Imorgon blir det morgonpromenad klockan 06:00.


Efter en konferens satt kirurgerna i baren...

Efter en konferens satt kirurgerna i baren och drack. När de började bli onyktra kom de in på deras största triumfer. Australiensaren sa: vi fick in en kille som klämt sig i en tryckpress. Allt som var kvar var lillfingret. Vårt lag lyckades göra en ny hand, arm och kropp. Så när han tillslut gick till jobbet var han så effektiv att han gjorde 5 personer arbetslösa. Det är väl ingenting, sa en amerikansk kirurg. Vi hade en arbetare som fastnade i en kärnreaktor. Allt som var kvar var håret. Vi gjorde en helt ny kropp och skickade honom på arbete. Han gjorde 50 personer arbetslösa. Den svenske kirurgern tog till orda: en dag då jag var ute kände jag lukten av en fis. Jag tog fisen till jobbet, släppte den på bordet. Vi byggde in fisen i ett rövhål, byggde skinkor, satte fast en kropp och tillslut blev det en man. Vi döpte honom till Fredrik Reinfeldt, o han har tamefan snart gjort ett helt land arbetslöst.


Jag hörde att Disney efter framgångarna ...

Jag hörde att Disney efter framgångarna med den flygande ungen Peter Pan skulle göra en film om Peters halvbror som inte kunde flyga hur mycket han än försökte, han hette Feter Fan..


Mms

valhaj (MMS)

Mms


Sms

Sms