- Så du är en mästare på Nordisk Mytologi? - Ja, du får ta mig på Oden.

Kul skämt =P

Sorgligheter

- En kompis morfar dog i fredags )=

Jag har ingen mor eller farförälder kvar.. Den sista tappade jag för tio år sen. Morfar.

10 år utan någon Mor- eller Farförälder har på sitt sätt satt (tripp trapp trull) sina spår. Har hänt många gånger jag haft frågor om förr, hur det var förr, hur det såg ut förr.. Men ingen kunde svara. Ingen som fanns där och då på den tiden (på dubbla sätt)

Jag lider med henne, jag vet väl inte exakt hur hon har det, det är en lögn. Jag kan bara jämföra med hur jag hade det, hur jag kände det.

R.I.P Hilmar

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- En kompis har det lite tungt nu. Breaking up is never easy.. Abbas Knowing me, Knowing you.

Ett gemensamt beslut men ändock en o-glad tid.

Lärkan har landat för ett litet tag, men jag är övertygad om att lärkan kommer att flyga i det blå än en gång och inom en överskådlig tid.

"Jag fumlar med formuleringarna, med orden, jag hittar inte dem jag söker, istället för den där lösande meningen. Den där du-förstår-väl-att-du-inte-är-värdelös-utan-att -du-är-bäst-meningen, Den där meningen som skänker hopp och tröst, som ger ditt självförtroende en kick, en boost."

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Uff.. Var länge sen jag kände mig så skabbig som jag gör nu alltså. Blää.

"Anders, visst vet du om att det är riktigt osexigt med killar som har dåligt självförtroende?"

Visst, men seriöst? Den som tycker jag är sexig har ju grava synfel.

CSN

Jag surrade med CSN i morse (när jag försenad traskade bort mot skolan)

De hade fått in min ansökan och den skulle skickas till någon handläggare snart, ärendet borde vara klart på en vecka eller vad han sade. Han nämnde "handläggare" och "en vecka". Frågan "men när får jag pengarna då?" kändes inte helt rätt/lätt.

Visst, jag behöver pengarna. Men näh, det får väl ta sin tid, jag vet ju att det blir en rätt schysst laddning då jag inte fått nåt från dem den här terminen.

Tick tack, min tid kommer. Bara att ducka och ligga lågt lite just nu.

Pip och tut, det här är Träsleven som signar ut!

Abrakadabra

Poff pang och hela nötknäpparbaletten!

"Här händer det inte mkt" tänker den stackars själ som klafsar förbi här. Det är rätt. Det händer fanimej inte mkt här inte. Men det ska bli ändring på grejer, det ska bli ordning på torpet (= Men inte barfota. Nä ska ha saker på fötterna, mer kött på bena men framförallt försöka komma på nåt vettigt att skriva. Fast det kanske är där man gör fel.. Man ska nog skriva om allt ömmeste, all möjlig jäkla dynga som man kan komma på eller just när man kommer på det...

Gäss, där satt den!