Mellandagarna

Mellandagarna, mellan dagarna, är ett lustigt begrepp. Det är så logiskt. Zoologiskt.

Intet nytt under himmelen sen senaste inlägget.

Har retirerat tillbaka till hemkommun då jobbet tog slut i Solletrolle'.

Det var ganska skönt att få göra nåt annat även som jag verkligen gillade det där jobbet. Det var lite ensamt ibland, ingen att rådfråga på plats och de jag kunde rådfråga fick man inte alltid tag på då det ofta inte fanns täckning på mobilen där jag vistades.
Ensamheten till trost var det ett väldigt utvecklande jobb. Stärkte mig som såväl privatperson som skogsmänniska. Positiv feedback är en bekräftelse på att man träffat rätt, att man besitter de viktiga kunskaper och kvalitéer som eftersöks. En mindre positiv feedback är inget som tar ner en alldeles, det är även det utvecklande.

Det är ironiskt nog det invecklade som utvecklar oss.

Arbetssituationen som såg så ljus ut var nog blott just ett sken. Skenet bedrar och så även i det här fallet. Jag har sökt ett antal jobb som inte haft sista ansökningsdag ännu och som jag hoppas på. Jag söker både jobb som El-/Elektronikmontör och som Skogsmästare.. Två bena tt stå på. Vi får se om det blir som att sitta på två stolar..

Spännande att se hur det far som, ett jobb ger möjligheter inte bara inom företaget utan även rent privat. Kan göra att man kanske flyttar in i nån lägenhet eller så.. Min brors lägenhet i stan var visst ledig igen. Jättefin lägenhet, högst upp i ett trähus från 1800-talet.. Men där är samtidigt väldigt lyhört och sommartid blir det olidligt varmt där uppe. vintertid når nästan inte vattnet i elementen upp så det blir svalt. Kallt nästan.

Samtidigt är en flytt nu nånstans väldigt dumt innan man hört från alla jobben jag sökt. Vore onödigt att måsta stå för flera hyror samtidigt. Sen verkar det som att M kanske måste flytta upp till Umeå för skolans skull, fick jag ett jobb i eller i närheten av Umeå så vore det smidigt att flytta ihop.

Jag kanske gör nåt inlägg när/om jag fått nåt jobb..

Ciabatta, suckers!

Pip och tut, Träsleven loggar ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback